دوچرخه سوار

گزارشهای یک رکابزن

دوچرخه سوار

گزارشهای یک رکابزن

دوچرخه سوار

سلام ...
خوش آمدید
این وبلاگ شامل نوشته های من که بیشتر درباره گزارش های دوچرخه سواری به نقاط مختلف ایران است، می باشد.
لطفا با نظرات خودتون در بهتر شدن وبلاگ من رو کمک کنید

آخرین نظرات

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

قرار بود با چند تن از دوستان در اردیبهشت برنامه سفر به داماش رو اجرا کنیم ولی از اونجایی که شرایط سفر جور نشد. با پیشنهاد دوستان قرار شد در برنامه یک روزه، یکی از مسیرهایی اطراف قزوین بنام دومان چال (تیمون چال) که به آبشار زیبای ورچر منتهی میشه و برای همه مون تازگی داشت رو رکاب زدیم.

پنج شنبه ساعت 6:30 صبح وارد جاده الموت شدیم تا خودمون رو به روستای رزجرد که ابتدای مسیر خاکی بود برسانیم. پس از طی 20 کیلومتر و عبور از روستاهای کورانه، شینقر،  میانبر، رشتقون و رزجرد به ابتدای مسیر خاکی در روبروی روستای رزجرد رسیدیم.

جاده الموت به سمت رزجرد

باغهای روستای رزجرد

بعد از 2 کیلومتر دوچرخه سواری در مسیر خاکی به امامزاده ابراهیم در بالای یک تپه رسیدیم. مناظر اطراف امامزاده در این موقع از سال (اردیبهشت) واقعا چشم نواز و زیبا است . بعد از 1 ساعت توقف برای صبحانه به سمت آبشار ورچر (دومانچال) به راه افتادیم.

ابتدای مسیر خاکی

مناظر اطراف امامزاده

مسیر منتهی به امامزاده

مناظر کنار امامزاده

امامزاده ابراهیم

چند کیلومتر بعد از امامزاده مسیر از ماشین رو به مالرو تغییر پیدا کرد و بکرتر شد.

یکی از چشمه های در مسیر

ابتدای مسیر مالرو

پس از 10 کیلومتر دوچرخه سواری در مسیر خاکی بالاخره به نزدیکی آبشار ورچر رسیدیم.

 از اینجا به بعد دیگه نمیشد با دوچرخه جلو رفت. یا باید دوچرخه ها رو کول میکردیم و با خودمون میبردیم زیر آبشار یا اینکه دوچرخه ها رو رها میکردیم. با توجه به خلوتی منطقه و دور بودن این مکان از جاده های اصلی  دوچرخه ها رو  کنار هم رها کردیم و بعد عبور از مسیر صخره ای به آبشار زیبای ورچر رسیدیم.

صخره هایی که  برای رسیدن به آبشار باید از اونها عبور کرد

  این آبشار بیش از 30 متر ارتفاع داره. بیشترین دبی آبشار مربوط به اوایل سال است و اردیبهشت بهترین زمان برای سفر به این منطقه است. البته امسال (اردیبهشت ۹۲) با توجه به کاهش بارندگی آبشار مقداری کم اب شده.

پس از لذت بردن از آبشار به دره ی پایین آبشار رفتیم که به علت وجود درخت های زیاد، سر سبزه و منظره فوق العاده ای داره. وقتی در وسط دره قدم میزدیم احساس میکردیم انگار داریم تو جنگل قدم میزنیم. در پایین دره و کنار آبشار، گونه های گیاهی متنوعی مانند بید، سرو کوهی، تمشک، گون، خاکشیر، سرخس، پونه و بادام وحشی یافت می شوند.

آبشار ورچر

اینم یه عکس از زمان پر آبی آبشار

مناظر پایین آبشار

از نکات مثبت این مسیر و اطراف آبشار این بود که من به غیر از 2 تا شیشه نوشابه هیچ آشغالی ندیدم. مشخص بود بدلیل دوری آبشار از مسیرهای اصلی و ماشین رو نبودن.این منطقه فقط پذیرای کوهنوردانه و اونا هم هیچ آشغالی از خودشون برجا نگذاشته بودن.

 بعد از چند ساعت گشت و گذار در اطراف آبشار و خوردن ناهار و چای از همون مسیر به سمت قزوین برگشتیم

این هم مسیری که طی کردیم

و فایل گوگل ازث مسیر

http://s5.picofile.com/file/8130751400/Varchor_Waterfall.kmz.html

مسافت طی شده (رفت و برگشت) : ۶۵ کیلومتر

مدت رکابزنی: ۴ ساعت

میانگین سرعت : ۱۶ کیلومتر بر ساعت

۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۱:۳۳
حسن