دوچرخه سوار

گزارشهای یک رکابزن

دوچرخه سوار

گزارشهای یک رکابزن

دوچرخه سوار

سلام ...
خوش آمدید
این وبلاگ شامل نوشته های من که بیشتر درباره گزارش های دوچرخه سواری به نقاط مختلف ایران است، می باشد.
لطفا با نظرات خودتون در بهتر شدن وبلاگ من رو کمک کنید

آخرین نظرات
باز هم قسمت شد بریم شمال اونم از جاده ای که دو سال پیش با امین قسمتی از اون مسیر رو رکاب زدیم ولی قسمت اولش متفاوته و از یه مسیر قدیمی رفتیم که البته تا الان اون قسمت از مسیر رو من نرفته بودم و برام جدید بود. البته این برنامه قرار نبود به این شکل اجرا بشه و از اواسط برنامه میرفت که کنسل بشه ولی خدا رو شکر به پایان رسوندیمش.


روز اول
۱۴تیر ۹۳

مسیر : شهرک حصار خروان (20 کیلومتری اتوبان قزوین کرج) – کبریت میان – سه راهی قز قلعه - گردنه اکبر آباد (دکل صدا وسیما) – چاله – زردجین – تونل شیرکوه – باغدشت – شهرک - محمودآباد

این بار جاده ای رو برای رفتن به الموت انتخاب کردم که برای خودم تازگی داشت . این جاده در دهه 30 و 40 توسط نیروهای خارجی ساخته شده و اولین و قدیمی ترین جاده منطقه الموت هست.قسمت اول این مسیر از روستای کبریت میان در نزدیکی اتوبان قزوین به تهران تا روستای شهرک از روستاهای الموت تماما خاکیه

ساعت 6 صبح برنامه رو از روستای حصار خروان شروع کردیم.

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

مسیر بعد از روستای کبریت میان خاکی شد البته خاکیش خوبه. از میان مزارع گندم عبور کردم تا به سمت گردنه که دکل صدا و سیما در بالاش از دور مشخصه برسیم. 

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

مسیر جدید قزوین الموت تنکابن هم در راستای همین جاده ای که ما طی میکردیم در حال ساخته و حدود 20 کیلومتر اولش هم آسفالت شده ولی چون بعد از چند کیلومتر این دو تا جاده از هم فاصله می گیرن و دور میشن ما همون مسیر خودمون رو طی کردیم و وارد مسیر جدید نشدیم. 
بعد از سه راهی روستای قز قلعه سربالایی های مسیر تند شد و شروع به ارتفاع گرفتن به سمت گردنه کردیم . جاده با اینکه قدیمی سازه ولی شیب مسیرش خوب بود و خاکی مسیر هم مناسب بود. بعد از رسیدن به گردنه اکبر آباد و کمی استراحت و صحبت با نگهبان دکلهای مخابرات به سمت دره الموت سرازیر شدیم. 

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن
روستای چاله
پس از طی کردن چند کیلومتر سرپایینی به دو راهی رسیدیم که بعد از حدود 20 کیلومتر در تونل شیرکوه به هم متصل میشن ولی از روستاهای متفاوتی رد میشوند. ما به خیال اینکه مسیر سمت چپ که از روستای چاله و زردجین رد میشه بهتره این مسیر رو انتخاب کردیم (مسیر سمت راست به اکبر آباد و آقاگیر میره). ولی از این خبر نداشتیم که مسیرش واقعا داغونه هر چی پایین تر میرفتیم مسیر خراب میشد تا اینکه به روستای چاله رسیدیم. در روستای چاله میهمان یکی از اهالی خونگرم روستا شدیم و کمی استراحت کردیم و از ما با گیلاس و آلبالوهایی که تازه از باغ چیده بودن پذیرایی کرد.

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن
یکی از اهالی خونگرم روستای چاله


گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

نیم ساعتی استراحت کردیم و به مسیرمون به سمت پایین ادامه دادیم و از روستای زردجین هم عبور کردیم دیگه واقعا جاده خراب شده بود. اهالی روستای چاله از این مسیر با الموت رفت و آمد نمیکنن.
جاده ی پر از سنگهای ریز و درشت و خاک نرم نمیگذاشت تو سرپایینی ها سرعت بگیریم. در بعضی از قسمتهای جاده بدلیل ریزش بسته شده بود که امکان عبور یک ماشین به زحمت بود.


گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن
ریزش جاده چاله به شیرکوه

نزدیکی های تونل شیرکوه بودیم که بالاخره این جاده خراب کار دست من داد و دوچرخه در یه شیب تند، روی خاک نرم لیز خورد و زمین خوردم که فقط یه خراش کوچیک روی زانوم افتاد. سریع بهش رسیدگی کردم و مسیر رو به سمت شیرکوه ادامه دادیم

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن
شیرکوه

در نزدیکی های تونل به دلیل عملیات جاده سازی نیم ساعتی معطل شدیم و من هم کمی استراحت کردم. تو همین استراحت کم کم بدنم سرد شد و دردی در مفصل زانوم آشکار شد. که البته در راه رفتن بیشتر اذیت میکرد تا رکاب زدن

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن
ماشین آلات راه سازی در حال کار روی جاده قزوین - الموت - تنکابن


گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن
تونل شیرکوه سال ساخت 1344

بعد عبور از تونل در مسیر سربالایی ملایم به سمت روستای شهرک رکاب زدیم دیگه زانوی من برای ادامه مسیر یاری نمیکرد. تصمیم داشتیم داشتیم شب اول رو در روستای گرمارود بمانیم . 18 کیلومتر تا گرمارود مسیر باقی مانده بود و همچنین تا غروب هم 2 ساعتی فرصت داشتیم ولی زانوی من دیگه جوابگو نبود. چند کیلومتر بعد از شهرک به روستای محمود آباد رسیدیم و با توجه به اینکه اونجا سوییت داشت و من هم دیگه نمیتونستم ادامه مسیر بدم تصمیم گرفتیم تا امشب رو تو این روستا بمونیم و ببنیم فردا پای من بهتر میشه یا نه.

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

بعد از اجاره اتاق من فقط استراحت کردم و دوستم که از مزرعه پرورش ماهی چند تا ماهی قزل آلا خریده بود مشغول درست کردن آتش و کباب کردن ماهی برای شام شد.



روز دوم
۱۵تیر ۹۳



صبح زود از خواب بلند شدم تا وضعیت زانوم رو چک کنم که دیدم با دیشب تغییری نکرده و در راه رفتن درد میکند. تا حدود ساعت 10 استراحت کردم و داشتیم تصمیم میگرفتیم که با ماشین به قزوین برگردیم. از طرفی زانوم درد میامد و از طرفی هم دلم نمیومد برنامه رو خراب کنم. دوباره سوار دوچرخه شدم تا زانوم رو تست کنم. در سرپایینی زانوم دردی نداشت ولی نمیتونستم سربالایی رو رکاب بزنم. فکری به سرمون زد از اونجایی که مسیر گردنه سلمبار تا دره سه هزار و تنکابن 95 درصد سرپایینیه تصمیم گرفتیم مسیر تا گردنه رو با ماشین طی کنیم و از اونجا با دوچرخه به سمت پایین سرازیر بشیم. یک ساعتی دنبال ماشین گشتیم ولی هیچ ماشینی اون سمت نمیرفت و وانت نیسان هم درخواست مبالغ بالای صد هزار تومان میکرد. تا اینکه بالاخره به آژانس در معلم کلایه زنگ زدیم و قرار شد بیاد دنبال ما و تا گردنه 60 هزار تومان از ما بگیره.

ساعت 11 دوچرخه ها رو عقب ماشین باز زدیم و به سمت گردنه حرکت کردیم و بعد حدود 40 دقیقه در کاروانسرای پیچه بن حدود 1 کیلومتر مانده به گردنه از ماشین پیاده شدیم. وضعیت زانوم هم کمی بهتر شده بود.

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن


گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن
آبشار کلاک در مسیر گرمارود به پیچه بن


گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن
دشت مرتفع و زیبای پیچه بن


گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن
انتهای مسیر گردنه از سمت الموت
در نزدیکی گردنه کارونسرای پیچه بن قرار داره که از کاروانسراهای دوره قاجاری است و تا 50 سال پیش هم رونق داشته و کاروانهایی که از سمت شمال به قزوین یا برعکس می آمدن در اینجا اتراق میکردن. ولی از از 50 سال پیش با کشیده شدن جاده ما بین مناطق جبهه شمالی و جنوبی رشته کوه البرز این مسیرهای مالرو و صعب العبور کم تردد شدن و کارونسرا هم از رونق افتاد و متروکه شد.


گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن
کارونسرای پیچه بن



گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

از کارونسرا بازدید کردیم و به سمت گردنه 3300 متری سلمبار رفتیم و چشممون به جمال قله علم کوه با اون نوک تیزش و کوههای تخت سلیمان روشن شد.

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن
من و علم کوه!



گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن
روستای سلمبار اولین روستای مازندران در این مسیر


گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

با وجود اینکه سر ظهر بود، هوای منطقه فوق العاده خنک و مطبوع بود و تو این فصل دامنه کوهها هنوز سرسبز و پر گل بودن. جاده زیبا مدام در دل کوه پیچ میخورد و ارتفاع کم میکرد در کنار مسیرهم پر بود از کندوهای زنبور عسل و روستاییانی که به مناطق مرتفع آمده بودن تا از گلهای این مناطق برای تغذیه زنبورها استفاده کنند.

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن
در یکی از زنبورداری ها چند دقیقه ای با چند زنبوردار هم کلام شدیم و از نزدیک با کار و مشکلاتشون آشنا شدیم یکی از بزرگترین مشکلاتشون خرسهای منطقه هستند که کندو ها رو داغون می کنند و اگر یک شب بالای سر کندوها نباشن خرس ها عسل رو از بین میبرن. در ضمن زنبوردار ها گفتن که سه شب پیش تو منطقه برف بارید!! و علم کوه و ارتقاعات پایین ترش رو کاملا سفید پوش کرده بود.

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن
از زنبوردارها خداحافظی کردیم و به سمت ارتفاعات پایین حرکت کردیم و کم کم هوا مه آلود شد و مه گاهی جاده رو دربر میگرفت و گاهی کنار میرفت. در وسط راه میهمان دو پیرمرد باحال هم شدیم که دو نفری زده بودن به دل جاده

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن


گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

بعد روستای مران از مناطق ییلاقی خارج شدیم و وارد مناطق جنگلی شدیم و جنگل های سرسبز سه هزار نمایان شدن .

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن
روستای مران

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن
مسیر مران به سه هزار


گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

از روستای سربالان که عبور کردیم من واقعا حیرت زده شدم جنگل نسبت به دو سال پیش که ما این مسیر رو رکاب زدیم خراب شده بود و کنار جاده پر شده بود از کارگاههای جاده سازی و هر چند کیلومتر در حال کندن تونل بودن و ماشین آلات راهسازی هم مدام در حال رفت و آمد بودن


گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن
روستای سربالان


گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن
عملیات حفر تونل جاده قزوین - الموت - تنکابن


گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن


گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن



گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

اواسط مسیر یک ماشین که آژیر میکشید از ما خواست که به سمت پایین حرکت کنیم چون قرار بود صخره های کنار جاده رو منفجر کنند و جاده رو میخواستن ببندند. ما از مسیر سریع خارج شدیم و چند دقیقه وایستادیم تا انفجار رو ببنیم . بعد از چند دقیقه و تخلیه کامل مسیر دستور انفجار رو دادن واقعا صدای مهیبی داشت بخصوص که منطقه کوهستانی بود و صدا تو کوهها میپیچید.
بعد از دیدن انفجار به سمت تنکابن حرکت کردیم و از مناطق جنگلی زیبا عبور کردیم و هر چند دقیقه برای لذت بردن از مناظر توقف میکردیم 

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن

گزارش دوچرخه سواری قزوین – الموت (جاده اکبر آباد) –  سه هزار -  تنکابن
بام تنکابن

بالاخره ساعت 8 عصر به تنکابن رسیدیم و فردا ظهر با اتوبوس به قزوین برگشتیم

این هم مسیری که در دو روز طی کردیم و فایل گوگل ارث مسیر

مسیر: محمود آباد – زوارک - گرمارود – پیچه بن – گردنه سلمبار - مران – یوج – قاضی محله - سربالان – خرم آباد – تنکابن

نظرات  (۱۳)

درود بر شما
خیلی خیلی عاشق کارها و ماجراجوییتان شدم. من هم واقعا دوست دارم همین راههای عجیب و زیبا رو برم ولی شرایطش نیست
به امید سلامتی و گزارشهای آینده تان
سلام حسن آقا.
خیلی زیبا بود.دمتون گرم. بخصوص که از سمت گردنه اکبر آباد و شیرکوه رفتید.اتفاقا یکی از بچه ها دو سه شب پیش پیشنهاد همین مسیر رو داد. اگه از جای خواب تو گرمارود مطمئن می شدیم خیلی عالی میشد.
راستی پاتون خوب شد؟

پاسخ:
پاسخ: سلام
ممنون از لطف شما. ما که به پای شما نمیرسیم. ماشاا... دیدم که برای سومین بار این مسیر رکاب زدید!!
خدا رو شکر پام بهتر شده. یه جورایی ریسک کردم ادامه مسیر دادم! ولی خدا رو شکر مشکلی پیش نیومد... مسیر تا گردنه اکبر آباد و چاله خاکیش خیلی خوبه ولی بعد از چاله خیلی داغونه! و انگار جاده رو دیگه رها کردن. بخصوص دو شب قبل از اینکه ما تو این مسیر بیفتیم باران شدیدی در منطقه باریده بوده که جاده رو خرابتر کرده و نمیشد تو سرپایینی ها سرعت گرفت. مسیر اکبر آباد و آقا گیر رو محلی ها میگفتن بهتره. خودتون که زیاد از گرمارود عبور کردید. جای خواب هم که تو گرمارود فراوانه از هتل گرفته تا اتاق!
سلام دوست عزیز
همیشه به گردش و دوچرخه سواری، از عکساتون و گزارشتون و مناظر بکر لذت بردم . دست شما درد نکنه
همیشه خوش و ورزشکار باشید
۱۱ شهریور ۹۳ ، ۱۷:۰۷ گروه انسانهای سبز GPG





درود بر میهن پرستان

عشق، صلح و عدالت برای زندگی

سفـــــــــــــــــــــــــر سرگروه از دریاچه ارومیه به زاینده رود و پاسارگاد

استان آذربایجـــــــــــــــــــان غربی،
استان آذربایجـــــــــــــــــان شرقی،
استان کردستـــــــــــــــــــــــــــــان،
استان لرستــــــــــــــــــــــــــــــــان،
استان همـــــــــــــــــــــــــــــــــدان،
استان مرکــــــــــــــــــــــــــــــــــزی،
استان اصفهــــــــــــــــــــــــــــــــان،
استان چهارمحــــــال و بختیـــــاری،
استان کهگلــــــویه و بویر احمــــــد،
استان فـــــــــــــــــــــــــــــــــــارس،





با شمــــــــــــا سبـــــــــز می اندیشیــــــــــم و سبـــــــــز میمانیم




۰۴ مهر ۹۳ ، ۱۷:۱۵ سعید پرهیزکاری
سلام خسته نباشی من هم عاشق اینجور سفرها هستم البته با موتور.اکثر این مسیرها را با موتور رفتم . امسال هم توی مرداد ماه از مسیر نوده کمنی زنش صمد اباد اشکورات گرمابدشت سپارده هیر و سپس به قزوین رفتم. روز اول شب به گرمابدشت رسیدم مسیر دشوار و سنگلاخی.

پاسخ:
پاسخ: سلام...
ممنون از اینکه به من سر زدید
منم عاشق موتور هستم و یه بار مسیر هیر و سپارده به جنت رودبار رو با یه کاوازاکی klx 450 با دوستان رفتیم. فقط از شانس من موقع برگشت پشت یکی از دوستان نشسته بودم که با سوزوکی RMX خوردیم زمین! و از اون موقع دیگه موتور سوار نشدم!! و ....
۰۴ مهر ۹۳ ، ۱۷:۴۴ سعید پرهیزکاری
این سری عکسهاتون با کیفیته دوربینت از چه نوعیه؟

پاسخ:
پاسخ: دوربین Canon 600d
دوربین خوبیه ولی بدرد اینجور سفرها نمیخوره. دوستم این دوربین رو آورده بود و به نظر من به زحمت حمل ش نمیارزید
با سلام
از گزارش خوبتون بسیار لذت بردم. سوالی که برای بنده پیش آمد این است که آیا با خودرو سواری (پژو 206) می توان از الموت به تنکابن رفت؟ آیا جاده برای این چنین خودروها مساعد هست؟ ممنون می شوم که جواب را به ایمیل بنده بفرستید.
پاسخ:
سلام. ممنون از لطف شما ماشین سواری در فصل مناسب (خرداد تا مهر ) در مسیر الموت به تنکابن تردد میکنه ولی بدلیل خاکی بودن قسمتی از مسیر (از روستای پیچه بن الموت تا اواسط جنگل سه هزار تنکابن) احتمال داره به ماشین فشار میاد. مسیر هم فوق العاده پر شیب و بدون علائم است و احتمال داره بخصوص بعد از گردنه سلمبار ممکنه که جاده مه آلود باشه. پس با در نظر گرفتن این موارد و در صورت نداشتن مشکل میتوانید از این مسیر تردد کنید.
با سلام
برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت میکنم.
گزارش خوبی بود.
میخواستم بپرسم آیا خبر جدید از مسیر اکبرآباد دارید؟
چون گزارش شما مربوط به 2 سال پیش است، آیا مسیر اکبرآباد یا مسیر جاده جدید الموت که در گزارش دیگری قید کرده بودید، اسفالت شده است؟
چون میخواستم این مسیر را با ماشین طی کنم.
با تشکر
پاسخ:
سلام... ممنون از لطف شما
خیر، مسیر اکبر آباد آسفالت نشده....
در مورد مسیر جدید قزوین الموت تنکابن هم خدمت شما عرض کنم که حدود 10 تا 15 کیلومتر اولیه مسیر آسفالته است ولی باقی مسیر هنوز نیمه کاره هست و فعلا امکان عبور ماشین بدلیل کارگاه های جاده سازی وجود ندارد.... 
در ضمن مسیر اکبر آباد برای ماشین سواری مناسب نیست. بخصوص مسیر بعد از گردنه اکبر به سمت تونل شیرکوه
سلام ممون بابت به اشتراک گذاشتن مطالب مفید 
احیانا شما از وضعیت فعلی (سال 96) جاده اکبر آباد آقاگیر تونل خبر دارید ؟
من میخوام برم سمت تنکابن و هرجی مسیر کوتاهتر باشه بهتره یعنی تا شهرک و سریعتر بریم و بیخیال منظره ولی زودتر برسیم به اصلش سمت مازندران 
پاسخ:
سلام 
ممنون از لطف شما
من دو سال هست که در اون جاده تردد نداشتم ولی خبر دارم که وضعیت جاده زیاد جالب نیست و هنوز خاکی هست پس برای زود رسیدن روش حساب نکنید
سلام ما هم ازاین جاده رفتیم خیلی زیبا وقشنگ بود اما به ماشین خیلی فشار میاد چون با ماشین رفتیم به ما گفتن حدودا 40کیلومتر خاکی داره ولی جی پی اس ماشین 52 کیلو متر نشون داد

سلام به دوستان این گروه

من هم همانند شما دوستان یکی از کنجکاوترین افرادی هستم که دنبال مسیرهای جدید و بکری میگردم که برای تفریح خودم و خانواده بخوام اون مسیر رو تجربه کنم هستم

همین چند روز قبل تصمیم گرفتم مسیر قزوین به تنکابن رو به همراه خانواده با ماشین پراید طی کنم
بسیار عالی بود

هم برای یک تجربه
هم برای تفریح و تففن
شب رو در یکی از دهات منطقه که خاطرم نیست کجا بود ماندیم و صبح ساعت 7 صبح راهی گردنه و مسیر تنکابن شدیم
و ظهر به جنگلهای 3000 رسیدیم

در ایام شهادت حضرت علی ع و رحلت امام که تعطیل بودم به این مسافرت 3 روزه رفتم که زمان بسیار مناسب و خوبی بود برای این مسیر
به دوستان گلم یه پیشنهادی دارم اونم اینکه
در ایام پاییز و بهار سعی نکنید این مسیر رو تجربه کنید
چون با بارشهای بهاری و پاییزی در برخی جاهای گردنه که خاکی هم بود جاده گل شده که احتمال گیر کردن ماشین رو داره
من که با پراید رفتم خدا بهمون رحم کرد که گیر نکردیم
البته ناگفته نماند دوستان گشت راهداری هم حظور داشتند  ولی تا بخوای منتظر این دوستان بمونید زمان زیاد سپری میشه تا اونا بیان و شب از راه میرسه که در شب تردد کردن در اون جاده و گردنه کار خطرناکی هست
بدون جی پی اس هم پیشنهاد میدم به اون مسیر نرید
از سلامت لاستیک ها و زاپاس مطمعن باشین
حتی المغدور یه سلاح سرد هم همراه داشته باشید
اگر در اواسط تابستان رفتین حتما از ریواسهای گردنه بی نصیب نمونید

و یه نکته خیلی مهم
قبل رفتن به گردنه صبح زود برید که اگر احیانا در مسیر پنچر شدین یا مشکلی رخ داد زمان کافی برای رفع مشکل داشته باشین
چون اونجا تردد خیلی کمه و دچار استرس و مشکل نشین

ولی در کل مسیر بسیار خوب و با نشاطی بود
من هم از دوستانی که این مطالب رو در سایت برای اطلاع عموم گذاشتن سپاس گذارم و تشکر و قدردانی خودم رو از همین طریق دارم و نکات خوب و قابل توجهی رو عنوان کرده بودند که برای منی که برای اولین بار اون مسیر رو میرفتم راه گشا و مفید بود
پاسخ:
سلام ممنون از توضیحات خوبتون
سلام اون روستا سلج انباره نه سلنبار البته شاید من اشتباه میکنم یکی دوباری این جاده رو رفتم واقعا زیباست 
پاسخ:
هر دو این اسم ها گفته میشه ... هم سلمبار  و هم سلج انبار ...
کافیه شما هر دو اسم رو توی اینترنت سرچ کنید 
و بالاتر از اون پای صحبت های مردم الموت یا شهسوار و خاطراتشان از این پیمایش این مسیر در سالهای دور با پای پیاده، بنشینید تا با اسامی آشنا بشوید
۱۱ مهر ۰۲ ، ۱۵:۵۱ محمد طاهری

اقا گزارشتون بسیار بسیار زیبا و کمک کننده برای دوستان دوچرخه سوار بود

بسیار بسیار ممنون

پاسخ:
ممنون از لطف شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی