دوچرخه سوار

گزارشهای یک رکابزن

دوچرخه سوار

گزارشهای یک رکابزن

دوچرخه سوار

سلام ...
خوش آمدید
این وبلاگ شامل نوشته های من که بیشتر درباره گزارش های دوچرخه سواری به نقاط مختلف ایران است، می باشد.
لطفا با نظرات خودتون در بهتر شدن وبلاگ من رو کمک کنید

آخرین نظرات

رکابزنی مسیر جیرنده داماش آسیابر دیلمان سیاهکل

سه شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۳۱ ب.ظ


رکابزنی یک روزه از داماش تا سیاهکل (2 اردیبهشت 95)


مسیر رکابزنی:

جیرنده، داماش، چلوانسرا، سپستانک، دمبالده، ناش، اسطلخ کوه، آسیابر، باباولی، دیلمان، اسپیلی، گردنه لارخانی، جنگل دیلمان، آبشار لونک، سیاهکل

مسافت رکابزنی: 83 کیلومتر

بیشتربن ارتفاع: 1956 (گردنه جیرنده به داماش)

کمترین ارتفاع: 48 متر (سیاهکل)


 ساعت 5:30 صبح حرکت با ماشین از قزوین به سمت شهر لوشان پس از رسیدن به شهر لوشان مسیر را به سمت شهر جیرنده تغییر میدهیم.جاده کوهستانی پرپیچ و خم کم کم در دل کوهها ارتفاع میگیرد و سرانجام بعد از 2 ساعت به شهر جیرنده با ارتفاع 1490 متر از سطح دریا میرسیم.

 ساعت 8 صبح شروع رکابزنی از جیرنده در مسیر سربالایی خاکی به سمت گردنه (ارتفاع 1955 متر) مشرف به روستای داماش. پس از حدود یک ساعت رکابزنی و رفع پنچری ساعت 9:15 به گردنه میرسیم و سپس به منطقه زیبا و ییلاقی داماش سرازیر میشویم.(جیرنده تا گردنه 6 کیلومتر) در این موقع از سال که ما در این منطقه رکابزنی می کنیم (اوایل اردیبهشت) هنوز روستای داماش بدلیل سردسیر بودن کاملا سرسبز نشده است( برای سفر به روستای داماش و همچنین دیدن گل سوسن چلچراغ که روستای داماش از معدود مکانهایی است که این گل در آنجا می روید بهترین فرصت اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد است). پس از صرف صبحانه مختصر در داماش و پر کردن آب قمقمه ها از آب چشمه داماش به سمت روستای چل وان سرا در ادامه جاده خاکی سرازیر میشویم.(گردنه تا داماش 4 کیلومتر) قبل از روستای چل وان سرا مسیر دوباره سربالایی میشود. از کنار روستاهای چلوانسرا و سپستانک عبور می کنیم . بعد از سپستانک مسیر سربالایی خاکی با شیب زیاد را رکاب میزنیم (داماش تا سپستانک 7 کیلومتر) تا به روستای دنبالده برسیم. پس از دنبالده جاده سرپایینی میشود و با رسیدن به روستای ناش جاده خاکی به پایان میرسد. (سپستانک تا ناش 4 کیلومتر) از روستای ناش (ارتفاع 1560 متر) مجددا ارتفاع میگیریم و با عبور از روستای اسطلخ کوه دوباره مسیر خاکی میشود. تا ارتفاع 1870 رکاب میزنیم و بعد از آن به سمت روستای آسیابر سرازیر میشویم.  بعد آسیابر جاده دوباره آسفالته میشود. در مسیر سرپایینی از کنار روستاهای قشلاق و لور عبور میکنیم تا به روستای باباولی برسیم. (ناش تا باباولی 16 کیلومتر) روستای باباولی (ارتفاع 1330 متر) شروع دوباره مسیر سربالایی به سمت شهر دیلمان و اسپیلی و گردنه لاریخانی (ارتفاع 1770 متر) می باشد. پس از کمی استراحت در دیلمان باز هم مسیر سربالایی با شیب زیاد را به سمت گردنه لارخانی ادامه میدهیم.(باباولی تا گردنه لاریخانی 9 کیلومتر) با عبور از گردنه، ناگهان چهره طبیعت عوض میشود و وارد جنگلهای زیبای مابین دیلمان و سیاهکل میشویم. در دل جاده زیبای جنگلی و پر از پیچ و خم در دل کوه ارتفاع کم میکنیم و در ساعت 7 عصر به شهر سیاهکل با ارتفاع 48 متر از سطح دریا میرسیم. مسیر تا شهر سیاهکل تماما به شکل سرپایینی است. (گردنه لارخانی تا سیاهکل 40 کیلومتر)


فایل GPS مسیر




جیرنده شروع رکابزنی به سمت داماش




داماش




دورنمای درفک از داماش



مسیر داماش به چلوانسرا







سپستانک




مناظر مسیر سپستانک به دمبالده



مسیر دمبالده به ناش




دورنمای قله سماموس از مسیر اسطلخ کوه به آسیابر



دیلمان و اسپیلی



جنگلهای دیلمان به سیاهکل






نظرات  (۸)

درود حسن آقا.
خیلی زیبا بود، از داماش به دیلمان چه مسیر و چه منظره هایی داره،بسی لذت بردیم از تماشای عکس هاش.

پاسخ:
ممنون از لطفت آقا میلاد. طبیعت  مسیر فوق العاده است  و همچنین مسیرش برای رکابزنی خیلی متنوعه. در ضمن داماش بخاطر ییلاقی بودن هنوز خیلی سرسبز نشده بود و اهالی میگفتن طبیعت این مسیر اواخر اردیبهشت فوق العاده است.
سلام 
خیلی خیلی عالی و مثل همیشه لذت بردیم . پیشنهادی هم داشتم خدمتتون ، میتونستید از داماش به روستای سیبن و از آنجا به چیچال  و روستای اربه باغ و سپس قله درفک بروید . در بازگشت از درفک به اربه باغ به سمت شمال شرق و روستای شاه شهیدان و سپس ادامه مسیر در روستای اسپیلی و دیلمان و  .. برودید. فقط صعود به قله درفک در برنامتون هم در این صورت می بود. 
با ارزوی سلامتی و داشتنم برنامه قشنگ و زیباتر برای شما
پاسخ:
ممنون از راهنمایی شما . من با این مسیری که شما نام بردید آشنایی دارم ولی خب چون من یک روزه میخواستم مسیر را رکاب بزنم، این مسیر را انتخاب کردم. مسیری که شما معرفی کردید برای برنامه دو روزه خوبه. به امید خدا در هفته های آینده اگر قسمت بشود یه برنامه از رستم آباد به سمت سیدشت و نورالعرش درفک و آسیاب اجرا خواهیم کرد
سلام و درود 
از دیدن عکس های برنامه شما بسیار لذت می برم ، همیشه ایام به کامتان شیرین و پا به رکاب باشید حسن آقای گل و گلاب .
راستی اگه مقدوره مثل برنامه های قبل چکیده برنامه و چگونگی اجرا را هم تشریح کنین.ممنون
پاسخ:
ممنون از لطف شما دوست عزیز. انشاا... وقت کنم یه خلاصه اضافه میکنم. در ضمن اگر فایل جی پی اس را که در همین برنامه رکورد کردم را دانلود و توسط نرم افزار گوگل ارث یا بیس کمپ باز کنید اطلاعات و آمار خوبی در مورد شیبهای مسیر و سرعت رکابزنی مسیر بدست میآورید.
با سلام خوشحال میشم باهاتون آشنا بشم و از تجاربتون استفاده کنم
پاسخ:
سلام دوست عزیز.  ممنون از اینکه به من سرزدید.... در خدمت شما هستم
سلام و درود، سپاس فراوان بابت عکسها و توضیحات. می خواستم بدونم مسیر دیلمان تا داماش خاکی هست یا آسفالته؟ و آیا امکان تردد با ماشین هست تو این مسیر یا نه؟ متشکرم
پاسخ:
سلام . ممنون 
این مسیر اکثرا خاکیه و بعضی از جاها مثل نرسیده به روستای سپستانک مسیرش نامناسب هست  ولی من در مسیر ماشینهای سواری زیادی دیدم که تردد میکنند ولی خب به احتمال زیاد  به ماشین سواری فشار زیادی میاد. در ضمن میشه بجای مسیری که من طی کردم مسیر بهتر ولی طولانی تر را طی کنید. من مسیر داماش، چلونسرا، سپستانک، دنبالده، ناش را طی کردم. شما میتونید مسیر داماش بره سر، نوده به ناش را بروید. 
سلام حسن آقا.از خوندن گزارش رکاب زنی های شما سیر نمیشم.خصوصاً این گزارش که انحصاری از منطقه ما(جیرنده) بود.آرزوی موفقیت های روزافزون برای شما دوست عزیز.
پاسخ:
سلام ممنون از لطف شما.... منطقه واقعا زیبایی دارید
سلام.
از مطالعه مطالب شما واقعا لذت بردم.
چند تا سوال دارم:
اگه کسی بخواد دوچرخه سواری کوهستان رو شروع کنه چه تمریناتی لازمه و ضمنا هزینه لوازم چقدره؟ سن وسال هم مهمه؟ مثلا یه آقای 40 ساله چطور باید خودشو آماده کنه؟
پاسخ:
سلام . ممنون از لطف شما
شما باید اول یک دوچرخه کوهستان استاندارد + کلاه و دستکش دوچرخه سواری تهیه کنید و کم کم رکابزنی را از مسافت های کم آغاز کنید و به مرور مسافت ها را بیشتر کنید و مسیرهای پرشیب بروید و هر هفته تمرین مرتب داشته باشید.
من زیاد از قیمت های دوچرخه خبر دقیق ندارم ولی خب الان یه دوچرخه ای که حداقل ها را برای دوچرخه سواری کوهستان داشته باشه حداقل قیمتی در حدود 2 میلیون داره.
به نظر من سن و سال هم زیاد مهم نیست ... البته اگر مشکلی از لحاظ پزشکی نداشته باشید براحتی میتوانید دوچرخه سواری کوهستان را شروع کنید . الان من اشخاصی را میشناسم با سن بالای 60 سال دوچرخه سواری میکنند!

سلام واقعا عالی بود

لذت بردم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی