دوچرخه سوار

گزارشهای یک رکابزن

دوچرخه سوار

گزارشهای یک رکابزن

دوچرخه سوار

سلام ...
خوش آمدید
این وبلاگ شامل نوشته های من که بیشتر درباره گزارش های دوچرخه سواری به نقاط مختلف ایران است، می باشد.
لطفا با نظرات خودتون در بهتر شدن وبلاگ من رو کمک کنید

آخرین نظرات

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۰ ثبت شده است

 

 قبل از پایان فصل تابستان به فکرم زد که به سفر دو روزه با دوچرخه برم. بعد از بررسی چند تا مسیر تصمیم گرفتم که به دریاچه اوان در منطقه الموت برم.

۲۱ شهریور صبح زود از خونه در آمدم و از جاده باراجین - بهرام آباد به سمت رازمیان (الموت غربی) حرکت کردم. البته مسیر اصلی دریاچه اوان که در الموت شرقی واقع شده از سمت گردنه قسطین لاره. ولی چون من قبلا مسیر بهرام آباد رو رکاب زده بودم و باهاش آشنایی داشتم این مسیر رو انتخاب کردم که البته راهم ۲۰ کیلومتر طولانی تر شد.

روستای کامان در مسیر بهرام آباد

 

بعد از رکاب زدن حدود ۲۴ کیلومتر سربالایی و ۳۰ کیلومتر سرپایینی (جمعا ۵۵ کیلومتر) که سرپایینی هاش نیازی به رکاب زدن نداشت و مناظر بسیار زیبا لذت این سرپایینی ها رو دوچندان کرده بود به روستای بهرام آباد رسیدم.

بعد از بهرام آباد با طی ۲۵ کیلومتر مسیر رو به سمت رازمیان و رجایی دشت ادامه دادم. در رجایی دشت برای ناهار توقف کردم و بعد از خواندن نمار و استراحت در مسجد رجایی دشت حدود ساعت ۴ شروع به ادامه مسیر به سمت روستای بعدی یعنی دیکین کردم. برای رفتن به دریاچه باید از این روستا عبور کرد. هر چه به سمت دیکین نزدیک میشدم هوا رو به تاریکی میرفت. از اونجایی که مسیر دیکین به دریاچه اوان (حدود ۱۰ کیلومتر) سربالایی بود و هوا هم در حال تاریک شدن بود تصمیم گرفتم شب را در روستای دیکین بمانم. با اجاره یک اتاق شب رو در این روستا سپری کردم

باغهای روستای فلار در مسیر بهرام آباد

 

 دورنمای شالیزار های رازمیان و روستای شهرستان

 

 رودخانه شاهرود و شالیزارهای اطرافش

 

صبح زود از خواب بلند شدم و آماده رفتن به سمت دریاچه شدم. ولی هوا به شدت مه آلود بود. بعد ۱ ساعت کم کم مه از زمین فاصله گرفت و در یک هوای عالی به سمت دریاچه شروع به رکاب زدن کردم.

 

بعد از ۱۰ کیلومتر بالاخره با منظره ی زیبای دریاچه اوان روبرو شدم با دیدن منظره دریاچه خستگی سفر از تنم خارج شد.

دریاچه اوان

 

بعد از خوردن ناهار در کنار دریاچه و لذت بردن از مناظر و گذشت و گذار در اطراف دریاچه بعد از ظهر به سمت شهر معلم کلایه مرکز بخش الموت شرقی حرکت کردم.

 

 

و بالاخره از معلم کلایه توسط ماشین به قزوین برگشتم

مسیر رکاب زدن: قزوین - باراجین - زرشک - بهرام آباد - رازمیان - رجایی دشت - دیکین - کوشک - دریاچه اوان

مسافت طی شده: ۱۱۰ کیلومتر

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۰ ، ۰۹:۳۰
حسن