دوچرخه سوار

گزارشهای یک رکابزن

سلام ...
خوش آمدید
این وبلاگ شامل نوشته های من که بیشتر درباره گزارش های دوچرخه سواری به نقاط مختلف ایران است، می باشد.
لطفا با نظرات خودتون در بهتر شدن وبلاگ من رو کمک کنید

آخرین نظرات
باز هم دوباره قسمت شد با دوچرخه بریم شمال اونم مسیری که سه سال پیش برای اولین بار از اون مسیر رفتیم شمال. البته پارسال هم در مسیر الموت به جنت رودبار رامسر قسمتی از این مسیر رو رکاب زده بودم ولی مسیر دره اشکور و جنت رودبار در اولین روستای بعد از گردنه (سپارده) از هم جدا میشوند.

روز اول
دوشنبه 5 خرداد 93

مسیر : قزوین – باراجین – زرشک – گردنه گدوک – بهرام آباد – رازمیان – هیر – ویار

مسیرمون رو از جاده باراجین به سمت گردنه گدوک شروع کردیم این مسیر تماما سربالا است که بعضی جاهاش شیبش تند میشه ولی قابل رکاب زدنه. این بار بدلایلی نتونستیم صبح زود استارت برنامه رو بزنیم و تا از قزوین خارج بشیم ساعت 9 صبح شد و سربالایی های مسیر رو زیر آفتاب رکاب زدیم (دانشگاه تا گردنه 20 کیلومتر)

مسیر باراجین به زرشک

در راه گردنه گدوک

بعد از گردنه به سمت دره الموت سرازیر شدیم و از مناظر زیبا و سرپایینی های تند لذت میبردیم. سرپایینی ها در روستای بهرام آباد تمام شد و به سمت شهر رازمیان رکاب زدیم (گردنه تا رازمیان 30 کیلومتر)

مناظر دره الموت (غربی) بعد از گردنه

کوههای پر از برف مابین منطقه الموت و مازندران

روستای کامان

ناهار رو در رازمیان خوردیم و کمی استراحت کردیم و بعد ازظهر به سمت روستاهای هیر و ویار حرکت کردیم مسیر رازمیان به هیرسربالایی هایی با شیب مثبت زیادی داره بخصوص در چند کیلومتر اول مسیر که واقعا رکاب زدنش خیلی سخته !

سربالایی های ابتدای جاده هیر

نزدیک روستای هیر استخوانهای یه خر بدبخت رو دیدیم که گوشتهاش به طور کامل، احتمالا توسط حیوانات گوشت خوار خورده شده بود!! و از اونجایی هم که نزدیک غروب بود و من هم یاد حرفهای پارسال محیط بان الموتی که در مسیر دیده بودمش افتادم که میگفت: این منطقه پلنگ داره و تا الان چند بار به دام های روستایی ها حمله کردن و منطقه الموت بخصوص ارتفاعاتش هم که خرس زیاد داره! ما هم ترسیدیم و زود گازش رو گرفتیم تا به روستای مقصد امشبمون که آخرین روستای استان قزوین در این مسیر یعنی ویار برسیم.

دم غروب بود که به روستای ویار رسیدیم و شب رو در امامزاده روستا گذروندیم. امامزاده رختخواب و دستشویی و چشمه آب داره. با توجه به کوهستانی بودن روستای ویار شب هوا خیلی سرد شده بود بطوری که هر کدوممون دو تا پتو روی خودمون انداخته بودیم!! (رازمیان تا ویار 17 کیلومتر)

روز دوم
سه شنبه 6 خرداد 93

مسیر : ویار – شنگل رود - کلیج دره – گردنه گونه کوه – سپارده - لوشکان

امامزاده روستای ویار

این بار هم اشتباه کردیم! و دیر از خواب بلند شدیم و تا وسایلمون رو جمع کنیم و صبحانه بخوریم ساعت 9 صبح شد و از اینجا به بعد سربالایی های آفرود و خاکی مابین استان قزوین و استان مازندران وگیلان رو پیش رومون داشتیم و باید تا گردنه 2800 متری رکاب میزدیم. مسیر بعد روستای ویار با سربالایی های تند و خاکی شروع میشه. و در دل کوه پیچ میخوره و ارتفاع میگیره.

یکی از گوسفند سراهای مسیر ویار به گردنه گونه کوه

در مسیر گردنه گونه کوه

بوته های ریواس

در میانه راه گردنه به منطقه ای برخوردیم که پر از بوته های ریواس بود. ما هم یک ساعتی اونجا استراحت کردیم و دلی از عزا در آوردیم و تا میتونیستیم ریواس خوردیم. البته تو این فصل ریواس ها اکثرشون آبدار نیستن ولی تو اون منطقه هنوز ریواسهای خوبی پیدا میشد.

ریواس

بعد از ریواس خوران! به سمت گردنه حرکت کردیم و بعد گردنه دیگه از استان قزوین خارج شدیم وارد استان مازندارن شدیم (ویار تا گردنه گونه کوه 16 کیلومتر)

بعد از گردنه گونه کوه

با رسیدن به گردنه مسیر سرپایینی و خاکی شروع شد. بعد از حدود 35 کیلومتر رکاب زدن سربالایی های سخت از رازمیان تا گردنه گونه کوه، این سرپایینی ها واقعا لذت بخش بود بخصوص که هوای این مناطق واقعا خنک و مطبوعه و مناظر هم فوق العاده اند.

یکی از تکه برفهای کنار مسیر

مسیر سرازیر شدن به روستای سپارده

حدود 10 کیلومتر سرپایینی رو طی کردیم تا به روستای سپارده از توابع شهرستان رامسر استان مازندارن رسیدیم و ناهار رو در این روستا خوردیم و کمی استراحت کردیم. وقتی تو این روستا بودیم هوا ابری شد و نم نم بارون شروع شد.

یکی از روستاهای دره اشکور

بعد قطع شدن باران به سمت استان گیلان حرکت کردیم و به اولین روستای استان گیلان در این مسیر به نام لوشکان رسیدیم و دوباره بارش باران شروع شد و ما هم مجبور شدیم شب رو در این روستا بمونیم و در کنار قهوه خانه روستا اتاقی کرایه کردیم که زیاد مناسب نبود ولی بهتر از برپا کردن چادر و کیسه خواب تو اون بارون و هوای سرد بود. شب هم با سرد شدن هوا بخاری هیزمی رو روشن کردیم که اولش دود عجیبی کرد بعدش هر چی جک و جانور بود از سوراخهای دیوار سرازیر شدن بیرون!!

روستای لشکان

گزارش دوچرخه  سواری قزوین (الموت) شمال (اشکورات و رودسر)

بعد خوردن شام به خواب رفتیم. (گردنه کونه کوه تا لوشکان 18 کیومتر)

روز سوم
چهارشنبه 7 خرداد

مسیر: لوشکان – درگاه – بارگاه دشت – سی پل – گرمابدشت – سفید آب – رحیم آباد - رودسر

باران شب قبل واقعا هوا رو مطبوع کرده بود . بعد خوردن صبحانه به باغهایی روستای لوشکان رفتیم و کمی گشت و گذار کردیم. بیشتر محصول روستای لوشکان و در کل روستاهای منطقه اشکورات فندق و گردو و گل گاو زبانه ولی امسال بدلیل بارش برف در بهار تمام فندق ها و گردو ها سوخته اند و فقط محلی ها میتونن روی محصول گل گاو زبان تکیه کنند.

اتاقی که در لوشکان کرایه کردیم

درختهای فندق روستای لوشکان

بعد از تحویل اتاق به مسیرمون بسمت شمال دره اشکور ادامه دادیم و در مسیر اکثرا سرپایینی از مناطق ییلاقی و نیمه جنگی عبور میکردیم و از مناظر زیبای لذت میبردیم.

گزارش دوچرخه  سواری قزوین (الموت) شمال (اشکورات و رودسر)

در جاده از دو تا تونل هم عبور کردیم که با اسکورت یکی از ماشین های عبوری از یکی از تونل ها که طولانی بود عبور کردیم. بعد تونل به روستای گرمابدشت رسیدیم از اینجا به بعد پوشش جنگلی انبوه تر شد. (لوشکان تا گرمابدشت 30 کیلومتر)

تونل گرمابدشت

باز هم مثل روز قبل هوا ابری شد و در ورودی روستای سجیران باران شدید شد. ما هم یه سرپناه گیر آوردیم و از بارون شدید در امان ماندیم باران رگباری شدید حدود یک ساعت بارید و نیم ساعت هم صبر کردیم تا آسفالت مقداری خشک بشه و بعد ادامه مسیر بدهیم.

بارش باران شدید

پس از باران

یکی از ماشینهای قدیمی که در مسیر دیدیم

گزارش دوچرخه  سواری قزوین (الموت) شمال (اشکورات و رودسر)

از منطقه سفید آب کم کم از جنگل خارج شدیم و مسیر کفی شد و دیگه شالیزارهای برنج در کنار جاده دیده میشدند و هوا هم رو به گرمی رفت.

بعد عبور از شهر رحیم آباد به رودسر رسیدیم و با تهیه بلیط برای روز آینده یک شب در روسر ماندیم و بعد از رفتن به ساحل دوچرخه ها را در اتوبوس گذاشتیم و به قزوین برگشتیم (گرمابدشت تا رودسر 32 کیلومتر)

ساحل رودسر

این هم مسیری که در 3 روز طی کردیم
و فایل گوگل ارث مسیر

ممنون از این که وقت گذاشتید و گزارش رو رو خوندید

نظرات  (۱۱)

سلام.
دمتون گرم .کارتون درسته.
زیبا بود.
خوشحال میشم به ما هم سربزنید.بیشتر باهاتون آشنا میشیم.

پاسخ: سلام آقا ممنون از اینکه به من سر زدید
آقا ما که به گرد پای شما هم نمیرسیم. ماشاا... شما حرفه ای هستید
حسن آقا ماشاا... شما استاد سفرهای مارکوپولویی هستید

ها...:)
۱۳ خرداد ۹۳ ، ۱۷:۱۵ سعید اخوان
با سلام میشه به پرسم این جاده چند کیلومتر خاکی داره؟ و آیا میشه با ماشین معمولی رفت ؟ و قسمت خاکی آن چه جوری است؟

سلام علیکم
من ماشین پراید و پژو و حتی پیکان در این مسیر زیاد دیدم که رفت و آمد میکنن!! مسیر مابین روستای ویار (استان قزوین) تا روستای سپارده (استان مازندران) حدود 30 کیلومتر خاکیه.
بعضی از جاهای مسیر خاکیش زیاد خوب نیست بخصوص یک تکه از مسیر چند کیلومتر بعد از روستای ویار و یه تکه دیگه چند کیلومتر مانده به روستای سپارده بعد از گردنه. و باید با سرعت کم حرکت کرد که با ماشین فشار نیاد. در باقی مسیر خاکیش مناسبه.
سلام
آقا حسن واقعا خوشبحالتون که بازهم چنین مسیر زیبایی رو رفتین . ایشالله همیشه سلامت و ورزشکار بمونید.
خوش باشید

پاسخ: سلام علیکم
ممنون از اینکه به من سر زدید
حسن آقا دستت درد نکنه که تجربیات ارزنده ات را در اختیار دیگران قرار میدهی.با توجه به اینکه هفته آینده قصد داریم قزوین تنکابن را از مسیر گرمارود رکاب بزنیم خیلی استفاده کردم.سمت آذربایجان تشریف آوردید تماس بگیرید در خدمت باشیم.مهدی از پتروشیمی تبریز.

پاسخ:
پاسخ: قربون شما. انشاا... بتونید به سلامتی این مسیر رو طی کنید. مسیر الموت به سه هزار هم واقعا زیباست. منم دلم برای اون مسیر تنگ شده امیدوارم که بتونم امسال این مسیر رو دوباره رکاب بزنم
بسیار عالی و زیبا
و ممنون از اطلاعات بی نظیری که در اختیار میگذارید
همیشه به سفر و خوشی باشید

پاسخ: سلام
ممنون از لطف شما
با سلام وخسته نباشید متشکرم از اینکه فایل مسیر گوگل ارث رو هم گذاشتید بسیار عالی بود
سلام حاجی.دمت گرم که از جای جای مسیرت عکس گرفتی.من بچه کلاچایم.فعلا که تو شهر غریب گیرکردم.دلم گرفته بود بادیدن این عکسا یاد تابستون وسفرم به این مناطق زیبای ییلاقی افتادم.واقعا ممنونم ازت که بااین عکسات دلمو شاد کردی.ایشاالله که همیشه موفق و ورزشکار باشی.یاعلی مدد...

سلام گزارشتون عالی بود. تندرست باشید و ورزشکار.

ممنون از شما

سلام

از شما برای به اشتراک گذاشتن تجربه‌تون ممنونم.

من برای رودسرم

دنبال یه همرکاب از رودسر پایه برای سفر با دوچرخه می‌گردم.

اگر کسی هست ایمیلش رو بذاره لاهاش ارتباط بگیرم.

ممنون از لطف شما
نه متاسفانه در رودسر من دوچرخه سواری رو نمی شناسم.
میتونید به هیئت شهرتون مراجعه کنید یا گروه های شهرتون رو اینترنت یا اینستاگرام جستجو کنید

سلام

از شما برای به اشتراک گذاشتن تجربه‌تون ممنونم.

من برای رودسرم

دنبال یه همرکاب از رودسر پایه برای سفر با دوچرخه می‌گردم.

اگر کسی هست ایمیلش رو بذاره لاهاش ارتباط بگیرم.

ممنون از لطف شما
نه متاسفانه در رودسر من دوچرخه سواری رو نمی شناسم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">