دوچرخه سوار

گزارشهای یک رکابزن

دوچرخه سوار

گزارشهای یک رکابزن

دوچرخه سوار

سلام ...
خوش آمدید
این وبلاگ شامل نوشته های من که بیشتر درباره گزارش های دوچرخه سواری به نقاط مختلف ایران است، می باشد.
لطفا با نظرات خودتون در بهتر شدن وبلاگ من رو کمک کنید

آخرین نظرات

رکابزنی مسیر الموت اشکورات جنت رودبار رامسر

دوشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۸ ق.ظ

خلاصه گزارش: 


روز اول (پنج شنبه 25 تیر 94):

مسیر طی شده با ماشین: قزوین، دانشگاه آزاد، باراجین، زرشک، گردنه گدوک، کامان، فلار، بهرام آباد، رازمیان، هیر، ویار 

مسافت طی شده با ماشین: 70 کیلومتر

مسیر دوچرخه سواری: ویار، شنگل رود، کلیج دره، گردنه گونه کوه، سپارده، یازن، نارنه، دوراهی میج، تمل، دوراهی افی، گردنه بزابن، زورود (زارولات) 

مسافت رکابزنی: 45 کیلومتر

کمترین ارتفاع: 1750 متر ویار

بیشترین ارتفاع: 2850 متر زورود


روز دوم (جمعه 26 تیر 94): 

مسیر رکابزنی: زورود، ناصرتاش، گردنه لاکتراشان، دوراهی لگا، آغوزکی، پلهم جان، آرمو، چورته، میشاورک، جنت رودبار، اکراسر، ایزکی، دوراهی گرسماسر، پیازکش، گالش محله، رامسر

مسافت رکابزنی: 90 کیلومتر

کمترین ارتفاع: 4 متر رامسر

بیشترین ارتفاع: گردنه 3100 متر


فایل Google Earth مسیر


فایل GPS مسیر



تعطیلات عید فطر در راه بود و من هم مثل هر سال بدنبال اجرای یک برنامه بودم ولی هر کدام از دوستانی که با هم همرکاب میشویم بعلتی نمیتوانستن با من همراه بشوند. به همین خاطر به سرم زد که تنهایی براه بیافتم و راهی شمال بشوم. مسیری را انتخاب کردم که با توجه به نزدیک بودن تعطیلات خلوت باشه. مسیرهای مختلفی مثل الموت به سه هزار و الموت به رحیم آباد رودسر را بررسی کردم ولی در آخر تصمیم ام این شد، مسیری که از الموت به سمت اشکورات میرود را رکاب بزنم و از اونجا مسیر فرعی و خاکی که به سمت جنت رودبار و رامسر میرود را ادامه بدهم و جاده اصلی که به اشکورات میرود رو دنبال نکنم.

 

نقشه مسیر قزوین، الموت غربی، اشکور، جنت رودبار، رامسر


برای اینکه تنها بودم و بارها مسیر قزوین تا روستاهای هیر و ویار را رکاب زدم . مسیر قزوین تا ویار را با ماشین طی کردم. با عبور از باراجین، زرشک، گردنه گدوک، کامان، فلار، بهرام آباد، رازمیان و هیر سرانجام به روستای ویار آخرین روستای بزرگ در مسیر الموت به اشکورات رسیدم رکابزنی را از این روستا به سمت گردنه گونه کوه آغاز کردم.


روستای ویار


مسیر دوچرخه سواری بعد عبور از پل رودخانه نینه رود با شیب های خیلی تند آغاز می شود و با پیچ های متعدد ارتفاع میگیرد. مسیر تا گردنه گونه کوه تماما سربالایی است. در مسیر سربالایی ها دو چوپان اشکوری را دیدم که برای چوپانی به منطقه الموت می رفتند و از جایی که برای چوپانی میرفتند تعریف کردند، دشتی است بنام ازناچاک که پشت قله ازناچاک واقع شده و مسیر مالروی تقریبا سختی دارد ولی چون این دشت در گودی واقع شده تمام تابستان در آنجا برف هست و جای سرسبز و پر گلی است . بخاطر همین در تابستان چوپانهای منطقه گله های خودشان را به دشت ازناچاک میبرند با تعریف چوپانها از این منطقه مشتاق شدم که یک بار هم در آینده به اونجا سفر کنم. دوربینم را به یکی از چوپانها دادم تا از من یک عکس بگیرد و از هم خداحافظی کردیم. 



رکابزنی رو ادامه دادم تا پس از طی 15 کیلومتر سربالایی سخت به گردنه گَوَنه کوه با ارتفاع 2800 متر از سطح دریا رسیدم.


گردنه گونه کوه



با عبور از گردنه با منظره زیبای دریای ابر و مه که دره اشکور را پوشانده بود، مواجه شدم. چند دقیقه ای در گردنه استراحت کردم و از این منظره زیبا لذت بردم.



بعد گردنه گونه کوه، مرز استان قزوین و مازندارن را رد کردم و وارد استان مازندارن شدم. مسیر از گردنه کوه تا روستای سپارده (اولین روستای مازندارن در این مسیر) کاملا سرپایینی می باشد.


قله بزابن


با طی 10 کیلومتر سرپایینی خاکی با مناظر زیبای دره اشکور به روستای سپارده با ارتفاع 1945 رسیدم. یک ساعتی در روستای سپارده استراحت کردم و همچنین از اهالی در مورد مسیر پیش رو خبر گرفتم. اهالی اشاره کردند تا نیمه شهریور زنبوردارها و چوپانهای زیادی در ارتفاعات این مسیر هستند و از نیمه شهریور به بعد و با سرد شدن هوا ارتفاعات رو ترک می کنند.

 رکابزنی را در استان مازندارن به سمت روستاهای یازن، نارنه و تمل ادامه دادم. (مسیری اصلی که از روستای سپارده منشعب میشود به سمت استان گیلان و روستای های لشکان، درگاه، بارگاه دشت، گرمابدشت و سرانجام رحیم آباد رودسر  ادامه پیدا می کند)



روستای سپارده


پس از 10 کیلومتر رکابزنی به ابتدای روستای تمل و شروع مسیر آفرود به سمت گردنه بزابن رسیدم. مسیر با چندین سربالایی شدید شروع میشود و بعد از چند پیچ شیب ملایم شد و مسیر در کمره کوه ادامه پیدا میکند و در نزدیکی های گردنه اول دوباره سربالایی های شدید به سمت گردنه شروع میشود.



در اطراف مسیر گاوهای زیادی رها شده بودند و همچنین هر چند کیلومتر زنبودارها چادر زده بودند.



بالاخره بعد از طی سربالایی های شدید، گردنه اول بنام بزابن را رد کردم و به منطقه زورود و زارولات رسیدم در این منطقه گوسفند سرا های زیاد و همچنین چشمه های آب متعددی در کنار جاده وجود دارد. برنامه ریزی من برای شب مانی به گونه ای بود که در یکی از گوسفند سراهای این منطقه چادر بزنم و شب را با چادر و کیسه خواب بگذرانم.



بعد گردنه و ابتدای منطقه زورد از کنار چادر یک زنبوردار عبور کردم. از من برای استراحت و خوردن چای دعوت کرد و من هم با کمال میل قبول کردم. به چادر رفتم و از من با نان و عسل و پنیر تازه پذیرایی کرد و کمی در مورد مسیری که رکاب زدم و مسیری که پیش رو داشتم با هم صحبت کردیم. بعد از استراحت قصد داشتم حدود 2 کیلومتر دیگر رکاب بزنم و در گوسفند سرای بعدی برای شب چادر بزنم ولی با اصرار من رو نگه داشت و من هم از اونجایی که خسته بودم، قید 2 کیلومتر پیش رو تا گوسفند سرا و چادر زدن در آنجا را زدم و شب را مهمان چادر با صفای دوست زنبور دار شدم.



قبل از غروب آفتاب مه دره های کنار ما را پوشاند. مه، مثل آب توی رودخانه، تو دره حرکت میکرد و گاهی به سمت ارتفاعات بالا میامد و دوباره پایین میرفت. هوا هم واقعا سرد شده بود و من کاپشن گرمکن ام را پوشیدم. در اواخر تیر ماه که همه از گرما در عذاب هستند، بخاطر سرما در چادر بخاری نفتی روشن کردیم! بدلیل هوای صاف کوهستان،  آسمان شب پرستاره ای بالای سر داشتیم. حدود نیم ساعت بیرون چادر نشستم و فقط به زیبایی های آسمان شب خیره شده بودم که دوباره مه بالا آمد و برای گرم شدن به چادر برگشتم و بعد از خوردن شام به خواب رفتم.



صبح زود قبل از طلوع آفتاب از خواب بیدار شدم که برای ادامه سفر براه بیافتم، ولی وقتی به بیرون چادر آمدم، هوا بقدری سرد بود که از شروع حرکت پشیمان شدم و دوباره به رختخواب برگشتم! تا آفتاب طلوع کند و هوا کمی گرم تر شود. با طلوع آفتاب هوا کمی گرم تر شد و با خداحافظی از دوست زنبوردار مهمان نواز مسیر را به سمت گردنه آخر  ادامه دادم.

از زورود تا گردنه جاده با شیب ملایم ارتفاع میگیرد. بعد از یک ساعت رکابزنی و عبور از کنار چندین گوسفندسرا به گردنه لاکتراشان با ارتفاع 3100 متر رسیدم و دوباره مثل روز گذشته، بعد از گردنه با منظره زیبای دریای ابر که دره های پایین دست را پوشانده بود مواجه شدم . 


منظره بعد از گردنه






بعد گردنه، جاده سرپایینی خاکی در دل کوهها ارتفاع کم میکند و مناظر کم کم از شکل کوهستانی به جنگل های پراکنده تغییر میکنند. با کاهش ارتفاع وارد مه شدم و بعد از آن مه تقریبا کنار رفت و آفتاب نمایان شد.



جاده تا نزدیکی های جنت رودبار تماما سرپایینی است و قبل و بعد از جنت رودبار چند کیلومتر مسیر سربالایی ملایم یا کفی دارد و همچنین چند کیلومتر بعد از روستای آرمو مسیر آسفالته میشود. در مسیر رسیدن به جنت رودبار از کنار دورراهی روستاهای مختلف با مناظر زیبا رد شدم از جمله : لگا، آغوزکی، پلهم جان، آرمو، چورته و میشاورک 



در جنت رودبار نیم ساعتی توقف و استراحت کردم. روستا تقریبا شلوغ بود. به همین خاطر زیاد در جنت رودبار توقف نکردم و به مسیر ادامه دادم

بعد از جنت رودبار با پشت سرگذاشتن روستاهای ایزکی و اکراسر و جنگل های پراکنده وارد یکی از زیباترین جنگلهای خطه شمال به نام جنگل دالخانی شدم. تقریبا بعد از دوراهی گرسماسر جنگل های انبوه و زیبای دالخانی شروع میشوند.




این جاده در تونلی از درختان زیبا ارتفاع کم می کند . در اواسط جنگل دالخانی گاهی مه فضای جنگل را می پوشاند و زیبایی خاصی به مسیر میداد. هر چند کیلومتر توقف میکردم توقف میکردم و از زیبایی های طبیعت جنگل لذت میبردم. 





با نزدیک شدن به شمال نم نم باران شروع به بارش کرد. با پوشیدن بارانی با سرعت کم به مسیرم ادامه دادم. هر چه به رامسر نزدیک میشدم با توجه به تعطیلات جاده شلوغ تر می شد و بعضی از مسافران در این هوای لطیف و پاک در حال کشیدن قلیان بودند! 








جنگلهای انبوه دالخانی تا نزدیکی روستای پیازکش ادامه دارد و با رسیدن به روستای پیاز کش منظره زیبای آبی دریا از دل جنگلهای روی کوه مشخص میشود.


منظره رو به دریا از روستای پیازکش


بالاخره در ساعت 3 بعد از ظهر به رامسر رسیدم. بدلیل تعطیلات رامسر فوق العاده شلوغ بود. به همین خاطر زودتر بلیط برگشت تهیه کردم و به قزوین برگشتم.





نظرات  (۱۴)

سلام و سپاس 
از خوندن و دیدن گزارش برنامه زیبایت بسیار لذت بردم ممنونم ممنون
سلام
برنامه فوق العاده ایی داشتید ، خوشبحالتون
همیشه سلامت باشید
۰۶ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۲۱ محمد اسماعیلی
عکسهای زیبا و باکیفیتی گذاشتین.
خسته نباشین.
پاسخ:
ممنون از اینکه به من سر زدید. نظر لطتون هست
درود حسن آقا.
آقا دمتون گرم کار شما خیلی درسته، واقعا زیبا بود هم برنامه هم گزارش و همچنین عکس ها. خیلی موقع هست که این مسیر رو در نظر دارم ولی هنوز قسمت نشده برم امیدوارم به زودی قسمت بشه.
بازم دمتون گرم.
پاسخ:
سلام آقا میلاد. ممنون شما لطف دارید.  این مسیر غلی رغم طولانی بودن ولی خیلی زیبا و بکر هست بخصوص مسیر اشکور تا جنت رودبار و بعدش هم که جنگل زیبای دالخانی.
منتظر گزارشهای شما هم هستیم
باسلام درود برهمت بزرگت
پاسخ:
سلام 
ممنون از اینکه به من سر زدید
سلام آقا حسن جان،
پست فوق العاده بود،امید وارم در زندگی همیشه شاد و موفق باشید!و مسیرهای بیشتری رو با موفقیت تمام پشت سر بگذارید!
یک سوال داشتم خدمتتون که اگر بتونید با توجه به تجربیاتتون کمکم کنید خیلی ممنون میشم،
بذارید با یک مقدمه ی کوچیک براتون بگم،حدود 7 سال یا بیشتر که دوچرخه سواری میکنم اما 2 سال اخیر روزانه حدود 40 یا 50 کیلومتر داخل شهر دوچرخه سواری میکنم،از نظر خودم آمادگی جسمانی خوبی برخوردار هستم،به دلیل فعالیت من در کارهای گرافیکی و پشت سیستم نشینی خانواده اجازه ی سایکوبایکینگ رو به من نمیده،طبق گفته هاشون برای من خیلی زوده و میگند باید صبر کنم حتما تیم همراه داشته باشم،
اما به نظر خودم هیچ مشکلی وجود نداره من قصد یک مسافرت 100 کیلومتری در یک جاده ی کویری رو دارم،شیب مسیر رو حساب کردم و 60% پایانی به سمت پایین شیب 20 درجه داره،حداکثردما 32 و حداقل 8 درجه،میانگین ساعتی که میخواستم برم حدود 20 درجه بود!
در مسیر ایستگاه هایی رو مشخص کرده بودم،خوراکی لازم رو هم داشتم،اما بازم اجازه رو به من ندادند(یعنی کلنی زدن تو حال ما :| شب گفتند اوکی صبح میگند نوکی :|)
در ضمن من آناتومی و بیومکانیک بدن رو مطالعه کردم (درحالت دوچرخه سسواری) میزان مصرف آب و ... رو هم حساب کردم هیچ مشکلی نیست اما بازم :|
اگه میتونید کمکی کنید ممنون میشم
متشکرم
پاسخ:
سلام . دوست عزیز ببخشید که دیر جوابتون رو دادم . چند روزی به نت دسترسی نداشتم.
شما نفرمودید که چند سال دارید. ولی خب برای شروع بهتر هست که با یک گروه یا با چند تن از دوستانتون یه برنامه یه روزه اطراف محل زندگیتون که تقریبا هم سخت باشه رو رکاب بزنید و توانایی خودتون رو بسنجید. شاید بتوانید خانواده رو اینجوری قانع کنید که با شما همراهی کنند. و کم کم سعی کنید برنامه هایی اجرا کنید که بصورت شب مانی یک یا چند شبه باشند. پس ابتدا از برنامه های یک روزه از صبح تا عصر شروع کنید و بعد بروید سراغ برنامه های چند روزه. خود من وقتی دوچرخه سواری رو آغاز کردم . ابتدا مسیر های کوتاه میرفتم و این اطمینان رو به خانواده می دادم که توانایی این کار رو دارم و بعد از مدتی با دوستانم برنامه های دو روزه اطراف شهر محل سکونتمان اجرا کردیم و بعد از یکی سال شروع به اجرای برنامه های بلند مدت تر کردم.
البته من هیچ وقت به شما پیشنهاد نمکینم که مسیرهای ناشناخته (مثل این مسیر که من رفتم) رو تنهایی بروید. من این مسیر رو قبلا همراه با دوستان با دوچرخه و موتور پیموده بودم و آشنایی با مسیر داشتم ولی باز هم اگر این مسیر رو با یکی از دوستانم میرفتم، بهتر بود. چون در صورت وقوع حادثه اگر در جاده باشم شاید هر چند ساعت یک ماشین هم از کنارم عبور نکند.
حالا اینکه شما چه جوری بتوانید خانواده تون رو متقاعد کنید که با شما همراهی کنند . این دیگه بیشتر به خودتون بستگی داره و اینکه بتونید این اطمینان رو به اونها بدهید که توانایی انجام این کار رو دارید و در این مسیر یک یا چندین همرکاب دارید که میتوانند در صورت بروز مشکلات به شما کمک کنند
سلام دوباره،
ببخشید من فکرکردم جواب نمیدید دیر به دیر سر میزدم،امیدوارم خیلی بین پاسختون و این نظرم وقفه نیوفتاده باشه،
راستیتش باکلی بحث و مجادله بالاخره اجازه ی پیمودن مسیری 50 کیلومتری رو گرفتم و از دوستم هم درخواست کردم که هم سفر باشیم و ایشون هم پذیرفتند؛واقعا بیشتر از چیزی که فکر میکردم لذت بخش بود،مردم هم در مسیر مهمان نوازی خوبی داشتند،جدا تجربه ی خوبی بود و اشتیاق من نسبت به انجام دوباره این کار با مسافتی بیشتر بیشتر شد،جاده ی 100 کیلومتری مد نظرم رو بیش از 50 یا 60 بار پیمودم و البته یک خونه ی دنج هم در اون شهرستان داریم،بازم راضی نمیشند که نمیشند،خانواده قصد دارند با من بیاند اما من راضی نیستم که اذیت بشند!
سن: با اجازتون دیروز تولد 17 سالگیم بود!
تابستون داره تموم میشه و من مجبور میشم یک ساله دیگه صبر کنم!
راستی نقش لباس دوچرخه سواری چقدر میسر هستش؟
مرسی منتظر پاسختونم
پاسخ:
سلام ممنون از لطف تون جواب شما به ایمیل تون ارسال شد
سلام و خسته نباشید
وب سایت جالبی داری، با اینکه من خودم شمالی هستم (لنگرود) باز از دیدن تصاویر جالبی که گذاشتی لذت بردم. دوچرخه سواری بسیار لذت بخشه، مدتی دوچرخه سواری می کردم، البته نه حرفه ای ....
یه مدت با چند تا از دوستان با دوچرخه های معمولی صبح ها بعد از اذان و نماز از لنگرود حرکت می کردیم مسیرها رو هم هر روز تغییر می دادیم و تقریبا بعد از بیست تا بیست و پنج کیلومتر بر می گشتیم و بعد می رفتم سر کار.
الان به دلیل مشغله کاری و البته سفر و اسکان کاری به استانی دیگر دیگه اون دوران جذاب و خوش تموم شده.
به هر حال به حال خوشت غبطه می خورم
یا علی
ایول داداش کارت عالیه.هدفت . قلمت.عکس هات
موفق باشی

پاسخ:
شما لطف داری ممنون از اینکه به من سر زدید

سلام حسن آقا

من تو نقشه دیدم که جواهرده در شمال هیر هست می خواستم بدونم راهی هست که از هیر بشه رفت اونجا ممنون

پاسخ:
سلام . مسیر هیر به سمت شمال به اشکور ات متصل میشه و از آنجا فقط میشه به سمت رحیم آباد رودسر یا جنت رودبار رامسر رفت و هیچ راه آفرودی برای رفتن به جواهرده از این سمت وجود نداره. 
سلام. گزارش هاتون رو دیدم. بسیار عالی بود. یک سوال درباره ماشین پشتیبان دارم. آیا همه مسیرها راه برای ماشین دارند؟ به عبارت بهتر کدوم مسیرها راه دارند؟ و اینکه آیا هر ماشین شاسی بلندی قابلیت این مسیرها رو داره یا حتما باید آفرود باشه؟ ممنون میشم اگر پاسخ رو ایمیل کنید. سپاس.
پاسخ:
سلام. ممنون از نظر لطف شما.  تمام این مسیرها قسمتی خاکی و بیراهه دارند که به ماشین های سواری فشار می آورند ولی من در دو مسیر قزوین الموت سه هزار و همچنین مسیر قزوین به اشکورات و رودسر ماشین سواری بیشتر دیده ام که عبور میکنند و در باقی مسیرها خیلی کم دیده ام ولی در هر حال با توجه به خاکی بودن شیب نامناسب امکان فشار آمدن به ماشین وجود دارد. من در مورد انواع ماشینها اطلاعات ندارم ولی خب احتمالا با ماشین که شاسی بلند از مسیرهای خاکی و کوهستانی بهتر میشه عبور کرد تا ماشینهای سواری.
سلام. دوست عزیز تبریک میگم به این پشتکار. بنده مدت ها تصمیم دارم از روستای سپارده به جنت رودبار و دالی خانی و برم. خیلی جستجوکردم که ببینم راهی هست که از رحیم اباد و رامسر ... هبور نکنی و مستقیم از سپارده به جنت رودبار بری یا نه؟تصادفی  وبلاگ شمارو دیدم. شما این مسر رو با دوچرخه رفتید. خیلی خوشحال شدم وقتی فهمیدم راه موجوده! اما سوال بنده اینه  راهی که شما رفتید قابلیت عبور خودرو هم داشت؟ میشه با ماشینم رفت این مسیرو؟ چون برای من امکان  دوچرخه سواری نیست. ممنون میشم پاسخ بدید.
پاسخ:
سلام 
ممنون از لطف شما 
این مسیر آفرود خاکی و آفرود هست و برای ماشین سواری توصیه نمیشه و اگر هم بشه رفت به ماشین فشار زیادی میاد
سلام دوست عزیز از مسیرت لذت بردم عالی بود انشالله منم میخوام این مسیرو برم فقط یه سوال داشتم اگه لطف کنین جواب بدین بینهایت ممنون میشم. از قزوین آخرین محلی که جاده آسفالته هست کجاس آیا تا روستای ویار جاده آسفالت هست 🙏 ممنون میشم تو تلگرام یا تماس تلفنی با شماره 09144201344 جواب بدین ممنون
سلام دوست عزیز..من از خوندن مطالب شما واقعلا لذت بردم چون خودم این مسیر ها رو خیلی دوست دارم و به بسیار از کوههای اون منطقه از بزابن تا شاه سفید کوه و از نفت چاک تا اب انبار کش و کالیسی و زرپنج دار در گذشته صعود کردم و خیلی خیلی علاقمند به اون مناطق هستم و تا حدودی هم به منطقه به واسطه کوهنوردی های خودم اشراف دارم.
اما مدتیه هست که به فکر رکاب زنی هم در اون مناطق افتادم و وقتی وبلاگ شما رو دیدم بسیار خوشحال شدم.گزارش های عالی همراه با عکسهای بی نظیر که خاطرات گذشته منو زنده کرد.
اما یه سوال فنی دارم. از لحاظ بدنی و شب مانی و چیزای دیگه مشکلی ندارم و تمام تجهیزات کوهنوردی من هم اوکیه اما کمی از اینکه با دوچرخه به اون مناطق برم تردید دارم. چون فکر میکنم حتما باید دوچرخه از نوع خاصی باشه مثلا تعداد دنده دوچرخه باید بالای 8 یا 9 باشه و وزنش کمتر از 12 کیلوگرم.. دوچرخه بنده 8 دنده با وزن حدود 13 کیلوگرم با ترمز های لقمه ای از برند اشپشلایزد (که میدونم برند خوبیه) هست...کمی به راندمان دنده این دوچرخه و همچنین ترمزش برای این مسیرها مخصوصا مسیر تمل به گردنه بزابن و لاکتراشان شک دارم. شما میتونید راهنمایی کنید؟ ایا باید شانژمان دوچرخم رو عوض کنم یا با همین میتونم؟
ممنون دویت عزیز
پاسخ:
سلام دوست عزیز ممنون از اینکه به من سر زدید
من چندین بار این مسیرها رو با دوچرخه ۲۱ دنده قدیمی پژو با ترمز لقمه ای رکاب زدم و مشکل نداشتم ... البته خب رکاب زدن مسیرها با دوچرخه حرفه ای و نیه حرفه ای لذت بیشتری دارد ... اگر دوچرخه شما استاندارد باشه که دوچرخه های کوهستان برند اسپشیلازد استاندارد هست میتونید ... این مسیر رو بروید ... بعد از داشتن دوچرخه کوهستان استاندارد نکته بعدی آمادگی بدنی و روانی برای رکاب زدن این مسیر ها است ... خب خیلی ها آمادگی بدنی بالایی دارند و رکاب زن های خوبی هستند ولی حوصله رکاب زنی های طولانی مدت رو ندارند ... که کوهنوردها این مشکل رو اکثرا ندارند
من پیشنهادم این هست که حتما با تمرین قبل از سفر خودتان رو محک بزنید و بعد قدم در مسیر رکاب زنی بگذارید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی